Er zijn zeer veel verschillende inspanningsprotocollen. Zo zijn er protocollen waarbij er in blokken van 3 minuten wordt gefietst waarbij de weestand steeds met 35 watt wordt verhoogd, maar ook protocollen waarbij binnen 8 tot 12 minuten de maximale inspanning al wordt bereikt. Move-Support werkt met ademgasanalyse apparatuur. Dat betekent dat er continu wordt gemeten wat er in het lichaam gebeurd. Wanneer een vloeiend en langzaam oplopend protocol wordt gebruikt, kan een betrouwbaar beeld verkregen worden van de inspanningszones en het effect van inspanning op het lichaam. Hierdoor kunnen zowel de hartslagzones als de wattage zones nauwkeurig worden bepaald. Dit betekent wel dat een fietsprotocol soms langer duurt dan bij bijvoorbeeld de sportarts. Reken op 20 tot maximaal 35 minuten afhankelijk van jouw conditie niveau. Het voordeel is wel dat je nauwkeurige en betrouwbare resultaten meekrijgt! Tijdens het fiets en loop protocol wordt op lage weerstand/snelheid gestart. Na een warming-up van minimaal 5 minuten wordt de weerstand/snelheid in kleine stapjes opgevoerd. Dit gaat net zo lang door totdat we op maximale inspanningscapaciteit uitkomen. Zo meten we in het hele inspanningsbereik waar de inspanningsdrempels zich bevinden.

Welk testprotocol wordt gebruikt?

Move-Support.nl - info@move-support.nl - T 06 211 077 56 - Privacy
Het is ook mogelijk om andere protocollen te gebruiken. Zo hebben we een speciaal protocol ontwikkelt voor lange afstand sporters om te meten hoe de verbranding van vetzuren en koolhydraten verloopt. Aan de hand hiervan kan berekend worden hoeveel koolhydraten er tijdens een sportevenement per uur moeten worden aangevuld. Vraag ons naar de mogelijkheden. We denken graag met je mee.
Verbranding van vet en koolhydraten
© D.A. van Schaik Move-Support
Er zijn zeer veel verschillende inspanningsprotocollen. Zo zijn er protocollen waarbij er in blokken van 3 minuten wordt gefietst waarbij de weestand steeds met 35 watt wordt verhoogd, maar ook protocollen waarbij binnen 8 tot 12 minuten de maximale inspanning al wordt bereikt. Move-Support werkt met ademgasanalyse apparatuur. Dat betekent dat er continu wordt gemeten wat er in het lichaam gebeurd. Wanneer een vloeiend en langzaam oplopend protocol wordt gebruikt, kan een betrouwbaart beeld gekregen worden van de inspanningszones en het effect van inspanning op het lichaam. Hierdoor kunnen zowel de hartslagzones als de wattage zones nauwkeurig worden bepaald. Dit betekent wel dat een fietsprotocol soms langer duurt dan bij bijvoorbeeld de sportarts. Reken op 20 tot maximaal 35 minuten afhankelijk van jouw conditie niveau. Het voordeel is wel dat je nauwkeurige en betrouwbare resultaten meekrijgt!
24 September
MOVE-SUPPORT Inspanningstesten & trainingsadvies
MOVE-SUPPORT Inspanningstesten & Trainingsadvies

Welk test protocol?